نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

وب مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

وب مانی webmoney یک سامانه ی پرداخت الکترونیکی است که ویژگی اصلی آن داشتن امنیت بالاست. امروزه افراد برای انجام تراکنش های مالی در کسب و کارهای آنلاین از این سامانه استفاده می کنند. وب مانی در کوتاه ترین زمان، عملیات تراکنش مالی را انجام می دهد، بدون اینکه نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری باشد. ویژگی دیگر این سامانه این است که وقتی شما تراکنشی را انجام می دهید، اطلاعات شما محفوظ و غیرقابل شناسایی است. امکان لغو تراکنش، پس از اتمام کار نیز وجود ندارد.

در حال حاضر میلیون ها نفر از سرتاسر دنیا از خدمات وب مانی webmoney استفاده می کنند و همچنان آمار این افراد رو به افزایش است. در نقطه ی مقابل هم، خدمات این سامانه روزانه در حال بروز رسانی و پیشرفت است. بدین ترتیب افراد بیشتری را برای انجام تراکنش های مالی از طریق این سامانه ترغیب می کند.

 

وب مانی با ارائه ی رمز پویا به کاربران خود از طریق پیامک یا نرم افزار Enum سعی بر آن دارد تا امنیت سامانه را بالا ببرد. در مورد نسخه ی کلاسیک سامانه، که روی ویندوزها نصب است، وب مانی برای کاربران فایل کلید مخصوص ارائه می دهد. کاربر می تواند در قسمت تنظیمات حساب خود با یک یا چند آی پی، از ورود دیگران به حساب خود جلوگیری کند.

 

ثبت نام در وب مانی :

برای ثبت نام در وب مانی دو روش وجود دارد :

  • نصب نگهدارنده ی وب مانی (webmoney keeper)
  • روش برخط

زمانی که در وب مانی webmoney ثبت نام را انجام دهید به شما گواهینامه ی الکترونیکی ارائه می شود. در این زمان دو حالت اتفاق می افتد :

  1. شما اطلاعات شخصی خود را کاملا ثبت می کنید که در این صورت به شما گواهینامه ی تشریفاتی ارائه می شود.
  2. شما اطلاعات شخصی خود را ثبت نمی کنید که در این صورت به شما گواهی نامه ی ناشناس تعلق می گیرد.
  3. وب مانی webmoney

 

مراحل ثبت نام در وب مانی webmoney  به شرح زیر است :

  1. در ابتدا وارد سایتcom  شده و روی sign up  کلیک کنید.
  2. در این مرحله از شما یک شماره موبایل درخواست می کند تا کد تایید را به آن ارسال نماید. از شماره موبایل معتبر در این قسمت استفاده کنید. این نکته نیز مهم است که شماره موبایل وارده شده باید بدون صفر باشد.
  3. در مرحله ی سوم ثبت نام در وب مانی پس از آنکه (کد ارسالی) برای شما را در جای مورد نظر وارد کردید باید یک گذرواژه ی امن برای حساب خود انتخاب کنید. در ادامه از شما سوال می کند که قوانین سایت را قبول دارید یا نه ؟ فعال کردن تیک آبی به منزله ی قبول کردن قوانین است. در نهایت روی دکه ی continue کلیک کنید.
  4. با پایان مرحله ی سوم حساب کاربری شما ایجاد می شود. در این مرحله شما می توانید اولین کیف پول وب مانی webmoney را بسازید. بهتر است در ابتدا کیف پول دلاری ساخته شود، هرچند امکان ساخت انواع کیف پول وجود دارد. برای ایجاد کیف پول در پنل اصلی کاربری خود روی گزینه ی Add کلیک کنید.
  5. بعد از ایجاد کیف پول کافی است روی آن کلیک کرده تا اطلاعات شماره حساب شما نمایان شود. این شماره حساب را می توانید به کسانی که می خواهند برای شما پول الکترونیکی واریز کنند، بدهید.

 

خرید وب مانی :

خرید وب مانی دشوار نیست فقط کافی است به پنل حساب کاربری خود بروید و بخش خرید وب مانی webmoney را کامل کنید. در اینجا مقدار پول مورد نیاز خود را به واحد دلار وارد می کنید و این مبلغ از حساب شما کسر شده و به کیف پول شما اضافه می شود.

بانک مرکزی روسیه مجوزهای لازم را به این سیستم مالی داده است. با توجه به بحث تحریم ها، روسیه در حال حاضر تحریمی برای ایران اعمال نکرده است. استفاده از وب مانی webmoney بسیار کاربردی است زیرا مشکلات تجاری را مرتفع می کند.

جهت بررسی بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان و بروکرها بر روی مطلب کلیک کنید.

 

 

صرافی های وب مانی :

به زبان ساده صرافی وب مانی عملیات خرید و فروش وب مانی و همچنین نقد کردن موجودی های ارزی را انجام می دهد. صرافی قابلیت این را نیز دارد که شما با پرداخت ریال، حساب وب مانی خود را شارژ کنید.

شارژ کردن کیف پول این امکان را به شما می دهد تا از سایت های بین المللی خرید کرده و یا به کشورهای خارجی پول ارسال کنید.

اینکه شما یک صرافی معتبر را انتخاب کنید حائز اهمیت است. در غیر این صورت امنیتی برای حساب ایجاد شده و همچنین کیف پول وب مانی شما وجود نخواهد داشت.

یکی از خدمات صرافی خرید ارزهای دیجیتال است. همان طور که اشاره کردیم هر کاربر می تواند چندین کیف پول با واحد های مختلف داشته باشد. شما می توانید در صرافی با پرداخت ریال، ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین و یا اتریوم خریداری کنید.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

پرفکت مانی چیست و چه استفاده هایی دارد؟

پرفکت مانی یک بانک الکترونیکی و اینترنتی است که به صورت بین المللی فعالیت دارد و می توان با آن فرایند های پرداخت و جابه جایی ارز الکترونیک را انجام داد.

پرفکت مانی (PerfectMoney) در یک توصیف ساده، یک بانک الکترونیکی است که زمینه فعالیت آن اینترنت می باشد. این روز ها انجام کارهایی مثل خرید و فروش با واحد های ارزی جهانی یکی از مشکلات بزرگی که است که کاربران ایرانی را از جهان دور کرده است.

 با توجه به محدودیت های سیاسی که به کشورمان اعمال شده، اگر یک شخص ایرانی قصد داشته باشد برای یک شخصی دیگر خارج ایران پولی بفرستد و یا به آن ها کالایی بفروشد، باید از چندین فراز و نشیب عبور کند. و در نهایت باید مبلغ زیادی به افراد و شرکت های واسطه برای این نوع تراکنش ها بپردازد.
این چالش ها پرفکت مانی را به یکی از محبوب ترین بانک های الکترونیکی در ایران تبدیل کرده است، چرا که نه تنها تحریمی بر کشور ایران وارد نکرده است، بلکه از صرافان ایرانی و کاربران آن پشتیبانی می کند. در حدی که حتی سایت این بانک به زبان فارسی ترجمه شده است.
این بانک الکترونیکی به شما امکان می دهد تا از برخی از سایت ها بدون نیاز به واسطه خرید کنید. برای افراد دیگر در کشور های دیگر پول واریز کنید و معاملات دلاری و بین المللی خود را از طریق این بانک انجام دهید. در زبان ساده به جای عابر بانک خود که فقط در بانک های داخلی کار می کنند، از پرفکت مانی استفاده می کنید که در سطح جهانی پشتیبانی می شود.

 

ثبت نام در پرفکت مانی چگونه است؟

 

ثبت نام در پرفکت مانی به طور کاملا رایگان صورت می گیرد. برای این امر فقط کافی است به وبسایت رسمی پرفکت مانی به آدرس Perfectmoney.com مراجعه کنید. در بالا سمت راست صفحه، گزینه زبان های سایت را مشاهده می کنید. با استفاده از آن زبان سایت را به فارسی تغییر داده تا دیگر برای ثبت نام مشکلی نداشته باشید و به راحتی مراحل ثبت نام را طی کنید. همه بخش های سایت به فارسی ترجمه شده اند، پس با خیال راحت می توانید به مطالعه آن بپردازید.
پس از پر کردن فرم ثبت نام، کار تمام است. حال شما صاحب یک حساب کاربری در این بانک شده اید.

مزیت های کیف پول پرفکت مانی

زمانی که حساب کاربری خود را میسازید و با نام کاربری و کلمه عبور به آن وارد می شوید، در صفحه اصلی می بینید که یک کیف پول پرفکت مانی برای شما ساخته شده است. این کیف پول به طور پیش فرض دارای چهار واحد ارزی است. دلار، یورو، طلا و بیت کوین. پس نه تنها می توانید از کیف پول خود برای نگه داشتن پول استفاده کنید، همچنین می توانید برای خرید و فروش بیت کوین و طلا نیز اقدام کنید.
در نهایت از طریق کیف پول خود میتواند هر واحد پولی استاندارد دیگر را نیز به حساب کاربری خود اضافه کنید.

 

ووچر پرفکت مانی و روش های واریز به کیف پول

یکی از دیگر نکات مثبت استفاده از این بانک، ووچر پرفکت مانی است. ووچر همانند یک گیفت کارت یا کارت هدیه عمل می کند. با خرید ووچر از صرافی های معتبر پرفکت مانی در ایران، میتوانید حساب پرفکت مانی خود را شخصا شارژ کنید. فقط کافی است این کارت ها را (با مبلغ دلخواه) خریداری کنید و کد آن را در کیف پول خود وارد کنید. حال میتوانید با این مبلغ برای خرید اجناس و یا ارسال و دریافت پول اقدام کنید.
شما همچنین می توانید از طریق کیف پول خود، ووچر با مبالغ مختلف تولید کنید و آن را به عنوان پرداخت یا هدیه به دیگران بدهید.
در صورتی که علاقه به استفاده از ووچر ها ندارید، میتوانید با مراجعه به یک صرافی پرفکت مانی در کشورمان برای شارژ مستقیم حساب بانکی خود اقدام کنید. در این صورت صرافی به طور مستقیم مبلغ مورد نظر را به حساب شما واریز می کند.
اگر نیاز به جابجایی مبالغ بسیار بالا دارید، یکی از روش های مطمئن در پرفکت مانی، حواله بانکی است. حواله بانکی همانند واریز از طریق فیش بانکی است. اما برخلاف دیگر خدمات این بانک که به صورت آنی صورت میگیرد، حواله ها بین ۳ تا ۵ روز کاری زمان بر هستند و باید مراحل بیشتری را برای انجام آن طی کنید.

اگر به دنبال صرافی معتبر هستید جهت مشاهده لیست صرافی های ارز دیجیتال در ایران و بروکرها کلیک کنید.

 

حساب کاربری وریفای شده چیست؟

در هنگام استفاده از پرفکت مانی، بدون شک به اصطلاح “حساب کاربری وریفای شده” بر می خورید. این موضوع به احراز هویت صاحب حساب کاربری اشاره دارد. برای وریفای کردن حساب کاربری خود باید یک سری مدارک در اختیار بانک قرار دهید و اقداماتی را انجام دهید. برخی از صرافی های پرفکت مانی در کشورمان ، خدمات وریفای کردن حساب کاربری را نیز ارائه می دهند.

اما چرا باید حساب خود را وریفای کنید؟ پرفکت مانی یک بانک است و برای انجام عملیات های بانکی از شما کارمزد دریافت می کند. بر اساس تعرفه های این بانک، برای واریز پول نیاز به پرداخت کارمزد ندارید، اما برای خرید و برداشت باید ۲% کارمزد پرداخت کنید. اگر حساب کاربری شما وریفای شده باشد، این مبلغ به ۰.۵% کاهش پیدا می کند.
پس اگر قصد استفاده متداول از حساب کاربری خود را دارید، حتما برای وریفای کردن حساب خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که تقریبا هیچ محدودیت و سقفی برای میزان واریز و دریافت پول وجود ندارد.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

کراس چین Cross Chain

آیا می دانید کاربرد کراس چین Cross Chainچیست؟
تا چند سال پیش، مردم معمولا بلاک چین را جدی نمی گرفتند. امروزه، هر فردی در سرتاسر جهان حداقل چیزی در مورد بلاک چین شنیده است و بازار کریپتو به سرعت رشد کرده است. همه اینها به دلیل تمرکززدایی، امنیت و فرصت های سرمایه گذاری است که بلاک چین فراهم می کند. اما قدم بعدی برای این فناوری چیست؟ 

کارشناسان می گویند که توسعه دهندگان در حال تلاش برای مقابله با موضوع قابلیت همکاری هستند. با حرکت رو به جلو در این مسیر، کراس چین کریپتو به نعمتی برای دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌ است. همانطور که از نام آن پیداست، به ایجاد پلی بین بلاک چین‌ها کمک می‌کند و از پروتکل‌های آن‌ها پیشی می‌گیرد، بنابراین به کاربران اجازه می‌دهد به طور همزمان روی دو زنجیره کار کنند. کراس چین Cross Chainدقیقا چیست؟ چگونه کار می کند؟ و انواع آن چیست؟ اینها سوالاتی است که به آن ها خواهیم پرداخت. 

 

کراس چین Cross Chainچیست؟

کراس چین Cross Chain یک پل بلاک چین است که به انتقال دارایی ها، توکن ها و قراردادهای هوشمند بین زنجیره ها کمک می کند. با ایجاد یک شبکه امن در میان زنجیره ها، به تعامل دو زنجیره مختلف کمک می کند. Wanchain اولین پل زنجیره ای کریپتو بود که در سال 2018 راه اندازی شد. در حال حاضر، تعداد زیادی کراس چین وجود دارند که هر روز فعال می شوند. بنابراین، اکنون Cross Chain عملیات آسان تری را ارائه می دهد.

 

کراس چین چگونه کار می کند؟

 

بهترین کراس چین Cross Chainمتقاطع، پلی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌ های خود را با هزینه های پایین تراکنش به راحتی قفل کرده و ضرب کنند. کل عملکرد یک پل کریپتو زنجیره ای متکی به مکانیسم lock and mint است. در این مکانیسم، نیاز به یک «نگهبان» وجود دارد که به انتقال کل توکن ها از یک زنجیره به زنجیره دیگر کمک می کند. بهتر است برای توضیح این قسمت مثال بزنیم. 

فرض کنید 20 بیت کوین در زنجیره اصلی دارید اما می خواهید بدون خرید توکن های جدید سازگار با ETH روی زنجیره ETH کار کنید. پل‌های زنجیره‌ای متقاطع مسیری را برای کاربران فراهم می‌کنند تا توکن‌های پیچیده‌شده را دریافت کند. بنابراین، شما باید این 20 توکن BTC را به آدرس پل ارسال کنید و پس از واریز توکن ها، یک «نگهبان» اطلاعات مربوط به انتقال را دریافت می کند. سپس توکن بومی را فریز کرده و BTC پیچیده (wBTC) را روی زنجیره ETH تولید می کند که با آن زنجیره سازگار است.

کاربران می توانند با استفاده از این توکن های پیچیده شده در زنجیره جدید کار کنند و زمانی که می خواهند توکن های اصلی خود را پس بگیرند، باید wBTC را به آدرس ETH نگهبان ارسال کنند. پس از پرداخت هزینه تراکنش کوچک، بیت کوین اصلی را پس می گیرید. به این ترتیب، کاربران می توانند با استفاده از یک دارایی و آن هم بدون نگرانی از اتمام سرمایه گذاری خود به دلیل تبدیل به دارایی های مختلف، روی چندین زنجیره فعالیت کنند. 

توکن‌ های پیچیده همراه با کراس چین Cross Chainمتقابل محبوبیت پیدا می‌کنند. زیرا از قابلیت همکاری زنجیره‌های بلوکی حمایت می‌کنند. اکنون که می دانید کاربرد کراس چین چیست در ادامه به بررسی انواع کراس چین می پردازیم.

 

انواع کراس چین

 

در زیر انواع Cross Chainآمده است:

انتقال یک دارایی بین دو زنجیره

همانطور که از نام آن پیداست، چنین کراس چین Cross Chainکریپتو انتقال یک دارایی واحد را بین دو زنجیره ارائه می دهد.

کراس چین انتقال بسیاری از دارایی ها بین دو زنجیره

اکنون که ما در مورد انتقال دارایی بین دو زنجیره صحبت می کنیم، پل های متعدد برای انتقال دارایی های مختلف بین دو زنجیره پیشنهاد می کنند. بیایید نمونه ای از چنین پل را مورد بحث قرار دهیم: پل رنگین کمان. این یک کراس چین است که می تواند ETH و سایر دارایی های ERC-20 را به پروتکل NEAR ارسال کند.

کراس چین انتقال دارایی از یک زنجیره به چند زنجیره

در حرکت رو به جلو، بسیاری از کاربران به انتقال دارایی ها بین چندین زنجیره نیاز دارند. این نوع پل زنجیره ای کریپتو به کاربران اجازه می دهد تا یک زنجیره را به چندین زنجیره دیگر متصل کنند.

انتقال دارایی های متعدد بین زنجیره های مختلف

با برداشتن گام دیگری در ارائه قابلیت همکاری شبکه های بلاک چین، برخی از پل ها به کاربران اجازه می دهند دارایی های متعدد را بین زنجیره ها منتقل کنند. چنین پل هایی به توسعه دهندگان کمک می کنند تا DApp هایی ایجاد کنند که نقدینگی برنامه های بالاتری را ارائه می دهند.

انتقال دارایی ها در زنجیره های مختلف تحت یک برنامه

اکنون، DAppها برای جذب کاربران بیشتر به نقدینگی بیشتری نیاز دارند. برنامه‌های زنجیره‌ای متقابل مانند AnySwap DEX امکان انتقال دارایی‌های متعدد در زنجیره‌های مختلف را تحت یک پلتفرم ارائه می‌دهند. 

جهت افتتاح حساب در صرافی و بروکر قابل اعتماد با کلیک بر روی لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال و بروکرها ، جدول را مشاهده کنید.

 

سخن آخر 

کراس چین Cross Chainاهمیت زیادی در پیشبرد فناوری بلاک چین دارد. گزینه قابلیت همکاری که به کاربران ارائه می دهد، آن را به یک دارایی بسیار مورد نیاز برای دنیای رمزنگاری تبدیل می کند.

 با کار بر برخی از معایب آن، کراس چین کریپتو می‌تواند به چیز بزرگ بعدی در بازار کریپتو تبدیل شود. این فرصت را برای استفاده از دارایی ‌های مختلف در چندین بلاک چین و بهره‌ مندی از مزایای آن بلاک چین ‌ها، مانند هزینه‌ های پایین گاز، ارائه می ‌دهد. با اجرای پل های زنجیره ای، امکان داشتن یک سیستم بلاک چین به هم پیوسته چندان دور از دسترس نیست. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که بهترین کراس چین ها رمزنگاری، آینده فناوری بلاک چین هستند.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

بلاکچین Block Chain

 

بلاک چین Blockchain  یک دفتر دیجیتالی اشتراکی و غیرقابل تغییر با امنیت بالا است که به پیگیری داده‌ها و ثبت تراکنش‌ها سرعت می‌بخشد. در این شبکه هرچیز ارزشمندی را می‌توان خرید و فروش و یا ردیابی کرد. اهمیت بلاک‌ چین شفافیت و غیر قابل‌ تغییر بودن آن است. از آن جایی که در بلاک ‌چین اطلاعات به‌صورت یکپارچه بین همه‌ی اعضا به اشتراک گذاشته می‌شود، نیاز به اعتماد را برطرف می‌کند. این سیستم که برای اولین بار بر روی ساخت بیتکوین اجرا شد توانست کارایی‌ها و فرصت‌های جدیدی را در دنیا به ارمغان بیاورد.

 

بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد؟

بلاک چین Blockchain  به معنی زنجیره‌ای متشکل از بلوک‌هایی است که هر بلوک اطلاعات و داده‌های مختلف را به صورت دیجیتال ذخیره می‌کند. هر بلوک ظرفیت مشخصی دارد و هنگامی که ظرفیتش پر می‌شود بسته شده و به بلوک قبلی خود متصل می‌شود. در نهایت زنجیره ای از داده‌ها را می‌سازد که بلاک‌چین نامیده می‌شود. از ویژگی‌های اصلی این بلوک‌ها عدم امکان تغییر در داده‌های هر بلوک می‌باشد. در این سیستم هر بلوک با زنجیری که «هش» نامیده می‌شود به بلوک بعدی متصل می‌شود. وظیفه‌ی هش جلوگیری از تقلب در بلاک‌ چین است. به این منظور هر هش با کمک توابع ریاضی از داده‌های بلوک قبل زنجیره‌ی تصادفی از اعداد و حروف را می‌سازد که قابلیت رمزگشایی ندارد. حتی اعمال تغییرات خیلی کوچک در یک بلوک هش آن را کاملا عوض می‌کند و اعتبار کل زنجیره را از بین می‌برد. به همین دلیل هش امنیت بلاک ‌چین را افزایش می‌دهد.

 

ساختار غیر متمرکز

غیرمتمرکز بودن ساختار بلاک ‌چین ویژگی منحصر به فرد آن است. به این معنی که هیچ شخص یا شرکتی مالک اطلاعات بلاک‌ چین نیست بلکه مالک این داده‌ها اعضای شبکه هستند. این ویژگی سبب می‌شود که این اطلاعات هرگز پاک نشوند.

برای درک بهتر ساختار غیرمتمرکز بلاک چین Blockchain فرض کنید برای انجام یک کار تیمی هر عضو موظف است بخشی از لوازم مورد نیاز را جهت پیشبرد کار تهیه کند. سرگروه این تیم نام هر عضو را به همراه آنچه تهیه کرده است در دفتر خود یادداشت می‌کند. اگر سرگروه دفتر را گم کند هر کدام از اعضای تیم می‌توانند به دروغ ادعا کنند که به اندازه‌ی سهم خود لوازم مورد نیاز را خریده‌اند. در صورتی که اگر تمام اعضای تیم نام هر عضو به همراه آنچه تهیه کرده است را در دفتر خود بنویسند دیگر کسی نمی‌تواند به دروغ مدعی کاری شود که انجام نداده است. زیرا همه‌ی اعضا داده‌ها را در دفتر خود یادداشت کرده‌اند. به همین صورت، غیرمتمرکز بودن بلاکچین امنیت آن را بالا برده و امکان دستکاری در داده‌ها را از بین می‌برد.

انواع بلاک چین

بلاک‌ چین عمومی توسط هیچ شخص یا نهادی کنترل نمی‌شود. تقلب در سیستم بلاکچین به دلیل شفافیت بالا عملا غیرممکن است. کاربران آن نیازی به اخذ مجوز ندارند و می‌توانند بدون هیچگونه محدودیتی خرید و فروش ، ماین کردن، مشاهده‌ی تراکنش‌ها و ردیابی اطلاعات را انجام دهند.

بلاک‌ چین خصوصی توسط مدیران آن کنترل می‌شود. برای ورود به این سیستم و فعالیت در آن نیاز است کاربر توسط مدیران آن تایید شود. کاربران می‌توانند نقش خاصی را ایفا کرده و دسترسی های مشخصی داشته باشند. برعکس بلاکچین عمومی ، در اینجا اطلاعات ثبت شده قابل تغییر است. برای مثال اگر داده‌ای به اشتباه وارد شود مدیر می‌تواند آن را دستکاری و اصلاح کند. در این حالت کاربران به مدیران شبکه اعتماد دارند.

 

‌بلاک ‌چین هیبرید و کنسرسیوم هر دو شامل ترکیبی از ویژگی‌های بلاکچین عمومی و خصوصی هستند. در بلاک چین هیبرید جهت افزایش اعتماد و شفافیت سیستم می‌توان دسته ی خاصی از اطلاعات را به عموم نمایش داد. در بلاکچین کنسرسیوم چندین شرکت یا سازمان دخیل هستند. در این سیستم فقط دسته ی مشخصی از اطلاعات بین شرکت ها قابل مشاهده است و هر شرکت می‌تواند اطلاعات خصوصی خود را به صورت محرمانه نگهداری کند.

اگر به دنبال صرافی و بروکر دارای اعتبار هستید جهت مشاهده فهرست صرافی های ارز دیجیتال معتبر و بروکرها کلیک کنید.

 

بلاک چین چگونه کار میکند؟

مشهور‌ترین کاربرد بلاک چین Blockchain در ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین قابل مشاهده است. امروزه بیش از ده هزار ارز دیجیتال با سیستم بلاکچین کار می‌کنند. بلوک‌ها تراکنش‌های مالی را در خود ذخیره می‌کنند و به عنوان یک منبع قابل اعتماد شناخته می‌شوند. علاوه بر ارزهای دیجیتال ، از بلاکچین در صنعت بانکداری برای ثبت و پیگیری تمام تراکنش های انجام شده به صورت شبانه‌روزی استفاده می‌شود. در پزشکی از بلاکچین برای ذخیره‌ی سوابق پزشکی بیمار استفاده می‌شود. در سیستم ثبت مالکیت دارایی ها می‌توان از بلاکچین استفاده کرد. این کار علاوه بر سرعت قابل توجه نسبت به روند سنتی ثبت اسناد، هزینه‌ی کمتری برای کاربران به دنبال دارد. یکی دیگر از کاربردهای بلاکچین استفاده‌ی آن در زنجیره‌ی تامین کارخانجات مواد غذایی جهت ردیابی مسیر مواد اولیه و تایید سلامت غذایی آن‌ها می‌باشد. برای پاسخ به این سوال که بلاک چین چیست و چه کاربردی دارد با نگاهی به ساختار این زنجیره به سادگی می‌توانیم آن‌ را توضیح دهیم. ساختار غیرمتمرکز و امنیت بالای این بستر در کنار شفافیت آن یکی از دلایل اصلی این شهرت است. بیتکوین به عنوان نمونه‌ی اول فناوری بلاکچین توانست جهش انقلابی در بسیاری از فرایند‌ها ایجاد کند.

تعدادبالای ارزهای دیجیتال حاکی از محبوبیت و همه‌گیری بلاک چین Blockchain می‌باشد.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

ان اف تی NFT چیست ؟ 

در بازار مالی و ارز دیجیتال توکن هایی وجود دارد که غیر قابل معاوضه و یا قابل معاوضه هستند و میتوان از آنها برای قرارداد های هوشمند استفاده کرد و همچنین میتوان مراوده مالی را با این نوع توکن ها انجام داد 

در بازار ارز دیجیتال توکنی به نام توکن ان اف تی NFT  وجود دارد که میتوان در بازارهای مختص این توکن ، آن را ساخت و یا تبدیل به ارزها و یا ابزارهای کاربردی دیگر کرد که در ادامه مقاله خواهیم گفت که به چه صورت میباشد 

ان اف تی NFT  توکن های غیر قابل معاوضه هستند که برای دارایی های مالی غیر تکراری برای هر نوع دارایی صادر میشوند 

و همچنین میتوان بعد از نوشتن این توکن در پلتفرمی مثل اپن سورس Open Source  که هرکس میتواند از سایت هایی مثل گیت هاب دانلود کند تنظیم و برای ایمن سازی آن به صورت دیجیتالی استفاده میشود 

 

اشکال محبوب ان اف تی NFT  

 

ان اف تی ها جزو دارایی های دیجیتالی هر شخص و یا ارگان میتواند باشد و در صورت خواست دارنده اثر و یا برند قابل تبدیل به ان اف تی میباشد 

به عنوان مثال بلیط کنسرت ها و یا مقالات ISI ، متعلق به یک نفر و یا منحصر به فرد است 

 

چرا مردم حاضرند میلیون ها دلار هزینه برای چیزی کنند که میتوان از آن اسکرین شات بگیرند و یا آن را دانلود کنند ؟ 

 

به این دلیل که ان اف تی به خریدار اجازه میدهد که احراز هویت و مالکیت آن اثر را متعلق به فرد سازنده و یا خریدار کند و هیچ گونه تقلب در آن اثر به عنوان عدم احراز هویت در آن نباشد و شخص میتواند آن ان اف تی NFT  را به نام خود و از

آن خود کند 

 

توکن ها با  قابلیت تعویض FUNGIBLE TOKEN  چیست ؟ 

 

توکن ها با قابلیت تعویض به این معنا میباشد که دارایی با یک دارایی مشابه بدون از بین رفتن ارزش آن قابل معاوضه است 

ان اف تی NFT مخفف Non Fungible Token توکن میباشد و به معنی توکن های غیر قابل معاوضه میباشد ، این برنامه مشابه ارزهای دیجیتال مثل بیتکوین ساخته شده است اما ان اف تی یک تفاوت با ارزهای دیجیتال دارد 

به عنوان مثال یک اسکناس ۱۰/۰۰۰ تومانی ارزش همان مقدار را دارد 

یک بیتکوین به ارزش همان یک عدد بیتکوین را دارد 

یک اتریوم به ارز یک اتریوم میباشد 

اما در ان اف تی NFT  و یا همان توکن های غیر قابل تعویض هر چیزی و یا هر اثری غیر قابل معاوضه هستند و ارزش خیلی بالایی دارند ، مانند : سنگ های قیمتی و آثار هنری و یا کالای لوکس دیگر 

و در کل یک NFT با NFT  دیگر قابل معاوضه نمیباشد 

 

تفاوت های زیادی بین توکن های غیر قابل معاوضه NFT  و قابل معاوضه ، ارزهای دیجیتال و امثال آنها میباشد 

برای سادگی مقایسه این دو توکن جدول زیر را مشاهده کنید 

 

توکن های قابل تعویض (ّFungible)  توکن های غیر قابل تعویض (Non-Fungible)
همه توکن ها دارای خصوصیات یکسانی هستند

 

یک بیتکویت و یا یک شمش طلا با همان وزن و یا ارزش 

هر توکن منحصر به فرد است 

 

مثل شماره تلفن همراه ، نام یک اتوموبیل ، سنگ های قیمتی 

قابل تقسیم به واحد های کوچکتر است 

 

مثلا اسکناس های ۱۰۰ دلاری را میتوان به ۱۰ عدد اسکناس ۱۰ دلاری تقسیم کرد 

قابل تقسیم به واحدهای کوچکتر نیست 

 

کوچکترین واحد یک توکن است 

 

 

چرا NFT ان اف تی خریدار دارد؟ 

 

ان اف تی ها یک سرمایه گذاری مالی ، یک برند خاص و نام خاص ، یک خرید اساسی ، یک کالای کلکسیونی یا یک روش برای خریدار باشد تا با ارزش و خاص بودن آن ارتباط بیشتری را با خالق NFT داشته باشد 

این موضوع چیزی شبیه به جمع آوری انواع تمبرها ، سکه های قدیمی و یا اشیای با ارزش میباشد 

گاهی خریدهای ان اف تی NFT  میتواند احساسی باشد 

به عنوان مثال طرفداران وفادار نایک ممکن است در هنگام سقوط سهام این شرکت یکی از چند هزار کفش جوردن را خریداری کنند که سهام این شرکت سقوط نکند 

به همین ترتیب، اگر نایک تصمیم بگیرد مجموعه‌ای از NFT یک gif swoosh را کنار بگذارد، همان طرفداران وفادار سعی می‌کنند یکی از آن‌ها را نیز هنگام سقوط قیمت خریداری کنند.

همچنین NFT یک جنبه‌ دیگر برای افراد دارد. به‌عنوان مثال ، هنرمندانی که از آثار هنری دیجیتال خود NFT ایجاد می‌کنند ، به خریداران امکان دسترسی انحصاری به یک حساب و یا کانال خصوصی برای گفتگو می‌دهند که فقط خریداران NFT های

آن هنرمند به آن دسترسی دارند ، بنابراین این اتفاق باعث تشکیل یک باشگاه طرفداری انحصاری می‌شود.

 

 

 

نحوه خرید ان اف تی NFT

 

برای خرید ان اف تی ها نیاز به پلتفرم مختص این رمز ارز میباشد که خرید در هر پلتفرم متفاوت میباشد برای خرید ان اف تی NFT در هر پلتفرمی نیاز به کیف پول مخصوص همان پلتفرم است

و این کیف پول باید از طریق صرافی های ارز دیجیتال با رمز ارز های مورد قبول پلتفرم شارژ شود به دلیل تقاضای زیاد برای خرید ان اف تی آنها را در حراجی ها و رویداد های مختلف به فروش میرسانند

و متقاضیان مختلف باید از قبل در این رویدادها ثبت نام و کیف پول خود را شارژ کنند در این رویداد و حراجی ها ان اف تی در بالاترین قیمت از سوی کاربران خریداری میشود 

در فهرست زیر میتوانید لیست بهترین پلتفرم برای خرید ان اف تی مشاهده فرمایید

  • Nifty Gateway 
  • Foundation 
  • ViV3 
  • Bakery Swap
  • Axie
  • Rarible
  • NFT Showroom
  • Open Sea 
  • Super Rare 

علاوه بر این به تازگی از ان اف تی ها برای خرید درون برنامه ای بازی ها نیز استفاده میشود ، مانند : شمشیر و یا یک ماشین و یا در کل سلاح های جنگی یا هر چیزی که قابل خرید و فروش در این محموعه بازی ها باشد و  از ان اف تی ها استفاده شده باشد قابل انجام میباشد 

 برای پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معتبر و بروکرها بر روی مطلب کلیک کنید.

 

موارد استفاده از ان اف تی NFT چیست؟ 

 

ان اف تی ها بر این اساس ساخته شده اند که یک محصول خاص و یا یک نقاشی ، کلکسیون های قیمتی و غیره که دیجیتالی میباشد و غیر قابل معاوضه میباشد و تبدیل به توکن NFT  میشود و این محصول به ارزش بالا فروخته میشود و گاهی 

قابل ارزش گذاری نمیباشد 

پس از انقلاب امور مالی غیر متمرکز ( Decentralised Finance | DeFi ) در قرارداد هوشمند اتریوم ، انقلاب ان اف تی یکی از فراگیر ترین ایده ها در حوزه ارز دیجیتال میباشد.

منبع مقاله : سایت deyarz.com 



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

متاورس چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه یکی از بیشترین سوالاتی که ذهن مردم را درگیر کرده این است که متاورس چیست؟

متاورسMetaverse  به معنای فراتر از این جهان است. در واقع متاورس  Metaverseفضای سه بعدی همیشه آنلاین است که مردم می توانند با استفاده از عینک هایی به نام واقعیت افزوده، کنسول های بازی، گوشی های هوشمند یا در قالب آواتار با یکدیگر یا اشیا پیرامون به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار کنند. به عبارتی یک واقعیت مجازی است که می شود در آن کارهایی نظیر خرید و فروش، ارتباط گرفتن با یکدیگر، بازی کردن و وب گردی انجام داد.

دنیای متاورس Metaverse دارای اقتصادی پویا و مستقل است، همیشه آنلاین است. با اینکه یک حقیقت مجازی است اما همه چیز در لحظه و به صورت زنده در حال رخ دادن است. علاوه بر همه این موارد از قابلیت انتقال ارزهای دیجیتال برخوردار است. تمام محتویات در این فضا توسط شرکت های بزرگ و افراد به وجود می آید.

 

آینده متاورس چه می شود؟

در واقع هدف از متاورس Mtaverse حذف شدن فاصله جغرافیایی و افزایش تعامل است. این موضوع یکی از جنبه های اهمیت متاورس است. این موضوع حدود 10 سال پیش چیزی بیشتر از ظرفیت مغز انسان بود اما اکنون تا حدودی تحقق یافته است.طبق فرضیات قرار است در آینده تمامی شرکت های بزرگ و معتبر در یک دنیای جدید شعبه خود را داشته باشند تا محصولات را از این طریق به فروش برسانند. قرار بر این است که همایش ها و تمامی جلسات به صورت حقیقت مجازی صورت گیرد. هر روزه این تکنولوژی رو به پیشرفت است و بیشتر از تصوراتی است که انسان در نظر دارد.

 

قوانین متاورس

فضای متاورس Metaverse مانند کشوری که در آن زندگی می کنید، دارای قوانین خاص خود است که توصیه می کنم حتما این قوانین را قبل از زدن گزینه I agree مطالعه کنید.

باید برای خرید و فروش در متاورس Metaverse کیف پول خود را از طریق صرافی شارژ کنید. برای این کار لازم است به سایت صرافی های معروف و معتبر ارز دیجیتال بروید.

 

چگونه وارد متاورس شویم؟

برای بازی در متاورس Metaverse یا خرید زمین و به طور کلی برای انجام هرگونه فرایندی نیاز به کیف پول دیجیتال دارید. چون برای خرید و فروش نیاز به ارزهای دیجیتال دارید. یکی از بهترین کیف پول های پیشنهادی که می توان از آن برای متاورس استفاده کرد Metamask است .

در ابتدا برای وارد شدن به دنیای متاورس Metaverse باید بستر یا پلتفرم مناسبی باشد که برنامه متاورس را پشتیبانی کند. دوتا از معروف ترین پلتفرم ها، پلتفرم سند باکس (sand box)و دیسنترا لایزد (Decentralized)  هستند.

 

سایت دیسنترالایزد (Decentralized)

در اولین قدم باید وارد سایت دیسنترا لایزد شویم سپس به روی گزینه ای به نام START EXPLORING کلیک می کنیم.

سپس دو گزینه به نامPlay as a guest  و  Play using your walletکه به این معناست، به عنوان مهمان قصد وارد شدن دارید یا با استفاده از کیف پول خود قصد وارد شدن را دارید.

اگر گزینه با استفاده از کیف پول خود را انتخاب کنید سپس برای شما سه کیف پول به نام های (MetaMask) یا والت کانکت (WalletConnect) یا فرمتیک والت (Fortmatic wallet) را نشان می دهد. با انتخاب کیف پولی که از قبل ساخته اید می توانید کیف پول مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از آن بازی های متاورس Metaverse برای شما بارگذاری می شود. در صورت انتخاب گزینه (به صورت مهمان وارد می شوید) مستقیم وارد برنامه متاورس می شوید.

 

سایت سند باکس (sand box)

در اولین قدم برای نصب متاورس مانند پلتفرم دیسنترا لایزد باید وارد سایت سند باکس شویم. سپس گزینه‌‌ی Sign In را انتخاب می کنیم. بعد از آن  از شما می خواهد که وارد کیف پول  Meta Mask شوید، سپس رمز عبور و آدرس ایمیل خود را باید وارد کنید. سپس با زدن به روی گزینه creat حساب کاربری شما ایجاد می شود. بعد با نصب کردن اپلیکیشن gam maker و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

 

ادامه مراحل نصب متاورس

۱-ایجاد یک حساب کاربری.

۲-به صورت ریالی اعتبار حساب خود را شارژ می کنید..

۳-خرید ارز دیجیتال مورد نیاز.

در مرحله بعدی ارز خریداری شده را از صرافی به کیف پول خود انتقال می دهیم.

1-ابتدا وارد کیف پول خود می شویم و گزینه  receive یا deposit  را انتخاب می کنیم.

2-آدرس را کپی کرده و در قسمتی به نام wallet در صرافی مورد نظر وارد می کنیم.

3-بعد گزینه Withdraw  را انتخاب می کنیم.

4- سپس گزینه crypto و بعد از آن ارز دیجیتال مد نظر را انتخاب می کنیم.

5-در نهایت عبارت Security Verification را مشاهده می کنیم که نشان دهنده تایید نهایی است.

شما میتوانید با کلیک بر روی مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و بروکرها آنها را شناسایی کنید.

 

ساخت آواتار

این مرحله نهایی است که بسیار جذاب است شما باید برای ورود به برنامه متاورس آواتاری درست کنید. این آواتار می تواند مشابه چهره و اندام تان باشد و یا می توانید به صورت فانتزی و طنز یک آواتار درست کنید.

مراحل ورود و ثبت نام در متاورس Metaverse را به صورت کامل توضیح دادیم، حالا می توانید وارد دنیا متاورس Metaverse شوید. هنگام ورود با فضایی مانند لابی آن آشنا می شوید که در آنجا به شما آموزش ها و نکات مهم را جهت آشنایی با فضا متاورس نشان می دهد.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

ارزهای دیجیتال

 

ارز دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده شکلی از پول دیجیتال هستند که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده اند.

از مهم ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال می توان به غیر متمرکز بودن و تغییر ناپذیری آن ها اشاره کرد.

غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال بدین معنی است که هیچ گروه یا نهاد و سازمانی آن را کنترل نمی کند و مسئولیت آن را بر عهده ندارد.

در واقع ارز دیجیتال به صورت مستقیم و بدون واسطه در اینترنت بین افراد مبادله می ‌شود. شما برای مبادله ارز های دیجیتال نیازی به افتتاح حساب بانکی در جایی ندارید.

برای ثبت نام ارز دیجیتال باید کیف پول مخصوص داشته و از صرافی آنلاین کمک بگیرید.

 

بررسی ارز دیجیتال

اولین ارز دیجیتال ایجاد شده بیتکوین نام دارد که ایده آن در سال ۲۰۰۸ شکل گرفت و اولین سکه های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد.

ارز دیجیتال مانند پول هایی مثل ریال و دلار است که با ساز و کارهای متفاوتی ایجاد می شود و از آن می توانید در معاملات خود هم استفاده کنید.

وقتی که شما پول خود را در بانک سرمایه گذاری می کنید در واقع به آن بانک اعتماد کرده اید. در انتقالات پولی مسئله اعتماد مسئله مهمی است؛ اما ارز دیجیتال این مسئله را حل کرده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال بر مبنای اجرای قراردادهای هوشمند کار می‌کند. قرارداد هوشمند قراردادی است که شرایط آن به صورت کامل مشخص است و پس از اطمینان از برقرار بودن شرایط اجرا می‌شود.

قراردادهای هوشمند معمولاً به دست برنامه نویس ها و با زبان های مختلف نوشته می شوند و پس از شروع اجرای این قرارداد حتی خود برنامه نویس نیز توانایی تغییر یا متوقف کردن آن را ندارد. لیست ارز دیجیتال لیستی طولانی است که شامل ارزهای مانند بیتکوین، لونا، دوج کوین، اتریوم و … است.

 

خرید ارز دیجیتال

شما برای خرید ارز دیجیتال در ایران به جای استفاده از شخص ثالثی مانند درگاه های بانک در معاملات خود از صرافی معتبر ایرانی استفاده کرده و به صورت مستقیم ارز دیجیتال خود را معامله می کنید.

به دلیل غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال شما باید از  انتقال ارز دیجیتال و انتخاب شبکه مختلف آن کاملا آشنایی داشته باشید .

پس از انجام یک تراکنش خرید یا فروش ارز دیجیتال آن تراکنش غیر قابل بازگشت است. اگر به صورت اشتباه ارز دیجیتالی را به حساب شخص دیگری واریز کردید فقط خود آن شخص می تواند پول شما را برگرداند و هیچ پیگیری قضایی در اینجا وجود ندارد.

هنگامی که شما قصد باز کردن حساب در یک بانک را داشته باشید تمامی اطلاعات هویتی شما در بانک ثبت می‌شود؛ اما در ارز دیجیتال شما از کیف پول ها استفاده می کنید.

کیف پول ها آدرسی دارند که معادل حساب بانکی شماست اما شامل اطلاعات هویتی شما نمی شود.

آدرس یک کیف پول ترکیبی از حروف و اعداد است. برای واریز ارز دیجیتال به حساب شخص دیگری شما باید آدرس کیف پول وی را داشته باشید.
با استفاده از ارز دیجیتال شما می ‌توانید به افراد در سراسر نقاط جهان پول واریز کنید. امنیت در مبادلات درون شبکه ای ارز دیجیتال بسیار بالاست؛

زیرا ارز دیجیتال از سیستم رمزنگاری پیشرفته استفاده می کند و کسی نمی تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد.

البته شاید این امنیت برای افرادی هم عیب باشد، زیرا اگر رمز عبور کیف پول خود را فراموش کنید دیگر نمی توانید به ارز دیجیتال ذخیره شده در آن دسترسی داشته باشید.

شبکه ارز دیجیتال انحصاری بوده و شما نیازی ندارید که برای استفاده و عضویت در آنها از شخص یا گروهی اجازه بگیرید.

 

کیف پول ارز دیجیتال

برای خرید و فروش ارز دیجیتال  شما در ابتدا نیاز به یک کیف پول دارید. کیف پول های دیجیتالی مختلفی وجود دارند. کیف پول های ارز دیجیتال به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری هستند.

به طورکلی کیف پول سخت افزاری می تواند دچار آسیب فیزیکی شود. توصیه ما به افراد مبتدی استفاده از کیف پول های نرم افزاری است که مانند یک نرم افزار بر روی تلفن همراه شما نصب می شوند و شما می توانید به راحتی به دارایی های خود دسترسی داشته باشید و معاملات مالی خود را انجام دهید.

از مهم ترین کیف پول های ارز دیجیتال می توان به تراست ولت، بیتکوین ولت، اتمیک و … اشاره کرد.

 

ثبت نام در صرافی

اگر قصد خرید ارز دیجیتال مثلا خرید ارز دیجیتال شیبا را دارید باید در یک صرافی آنلاین نام نویسی کنید و ارز خود را از صرافی های ارز دیجیتال تهیه کنید.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال زیادی در دنیا وجود دارد. شما برای خرید ارز دیجیتال باید بهای آن را پرداخت کنید.

اگر توانایی پرداخت دلاری دارید می توانید از صرافی های خارجی استفاده کنید؛ اما صرافی آنلاین معتبر ایرانی هم وجود دارند که شما می توانید با پرداخت وجه ریالی ارز دیجیتال خریداری کنید.

توصیه ما این است که برای امنیت بیشتر بلافاصله بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی آنلاین آن را به کیف پول خود انتقال دهید. بهترین صرافی ارز دیجیتال را نمی توان معرفی کرد؛ زیرا با توجه به نیاز شما هر صرافی مزایا و معایبی دارد.

 

انواع ارز دیجیتال

به طور کلی ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین به دو دسته آلت کوین و توکن تقسیم می شوند. آلت کوین ها که به اختصار کوین هم گفته می ‌شوند بلاک چین مخصوص خودشان را دارند.

بلاک چین فناوری است که ارزهای دیجیتال بر روی آنها پیاده سازی می شوند.

آلت کوین ها از کدهای اولیه بیتکوین الهام گرفته شده اند. از آلت کوین های مهم می‌توانیم به اتریوم، سولانا و لونا اشاره کنیم که این ارزهای دیجیتال کاربردهایی فراتر از پول دیجیتال دارند.

توکن ها دسته ای از ارزهای دیجیتال هستند که بر روی یک پلتفرم دیگر مانند اتریوم ساخته می شوند.

در واقع توکن‌ها بلاک چین جداگانه ای ندارند و برای اجرای تراکنش از قدرت بلاک چین های اصلی استفاده می کنند.

تتر از معروف ترین توکن های ارز دیجیتال است. احتمالا شنیده باشید که با ثبت نام در یک سایت می توانید مقداری ارز دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کنید، این نوع ارزهای دیجیتال همان توکن ها هستند که سکه های آن ها به عنوان عرضه اولیه در ازای تامین سرمایه جمعی به سرمایه گذاران اعطا می شوند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را باید با توجه به تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال در هر بازه زمانی تعیین کرد. برای این کار باید لیست ارز دیجیتال را از سایت های معتبر دریافت کرده و به دنبال تحلیل دقیق تر ارزهای با عملکرد مناسب باشید.

شما میتوانید با کلیک بر روی صرافی های معتبر جهانی ارز دیجیتال و بروکرها آنها را شناسایی کنید.

 

قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال به صورت دائمی در تغییر بوده و شما باید آن را در صرافی های معتبر به صورت لحظه ای مشاهده کنید.

صرافی های مختلف با توجه به نوع ارز دیجیتال کارمزدهای متفاوتی دارند. قبل از خرید یا فروش ارز دیجیتال در یک صرافی ارز دیجیتال به جز امنیت، قیمت ارزهای دیجیتال را هم چک کنید.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

صرافی داماهی پی damahipay

صرافی داماهی پی، یکی از صرافی های شناخته شده ایرانی به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، محبوبیت به دست آورده است. به صورت کلی مهم ترین تفاوت صرافی داماهی پی با سایر صرافی ها، اعتبار و رزومه ی آن می باشد. این صرافی با ارائه خدمات خوب، قوی و با کیفیت، توانسته جای خود را در میان کاربران محکم نماید. امروز ما قصد داریم تا در مورد ویژگی ها و مهم ترین مزایا و معایب صرافی داماهی پی با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

معرفی کلی صرافی داماهی پی

صرافی داماهی پی یکی از صرافی های ایرانی فعال در زمینه تبادل ارز های دیجیتال به حساب می آید که خدماتش را به صورت تضمینی در اختیار کاربران قرار می دهد. این مجموعه برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را شروع کرد و از همان ابتدای کار به دنبال ارائه خدمات با کیفیت در زمینه ارز های دیجیتال بود. صرافی داماهی پی با ایجاد محیطی شفاف، قوی و ایمن برای تبادل ارز های دیجیتال به دنبال بهبود شرایط صرافی ها و تریدر های ایرانی می باشد. داشتن سیستم مدیریتی خوب، پشتیبانی تمام وقت و داشتن صداقت از جمله مهم ترین ویژگی های این صرافی به حساب می آیند.

 

نحوه ثبت نام در صرافی داماهی پی

استفاده از مرجع رسمی این مجموعه بهترین راه موجود در جلوی پای شما به حساب می آید. برای به کارگیری خدمات وب سایت داماهی پی، ثبت نام در این مجموعه یک مسئله الزامی است. در اولین مرحله برای ثبت نام در این صرافی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

ثـبـت نـام و افتتاح حساب داماهی پی damahipay

 

 

شما باید شماره تلفن خود را ثبت و سپس تایید نمایید. دریافت تاییدیه شماره تلفن برای احراز هویت صورت می گیرد.

صرافی داماهی پی Damahipay

 

در مرحله دوم برای ثبت نام در صرافی داماهی پی، شما به صفحه ای برای وارد کردن اطلاعات شخصی خود منتقل خواهید شد. در این مرحله شما باید فرم را با دقت پر نمایید.

صرافی داماهی پی Damahipay

 

در نهایت حساب کاربری شما در صرافی داماهی پی ایجاد شده و شما به راحتی می توانید نسبت به خرید و فروش ارز های دیجیتال اقدام کنید.

صرافی داماهی پی Damahipay

 

به خاطر داشته باشید که برای به کار گیری برخی از خدمات داماهی پی، شما باید احراز هویت را نیز انجام دهید. انجام احراز هویت باعث بالا رفتن امنیت اکانت و آزاد شدن دسترسی های محدود شما خواهد شد. پس، برای دریافت بیشترین بازدهی از این صرافی، شما می توانید به راحتی احراز هویت را انجام دهید.

 

ویژگی های مهم صرافی داماهی پی

جهت آشنایی با لیست صرافی های آنلاین ارز دیجیتال بر روی مطلب کلیک کنید.

اعتبار و رزومه ی صرافی داماهی پی، مهم ترین دلیل محبوبیت این صرافی به حساب می آید. در این میان یک سوال مهم مطرح می شود: مهم ترین ویژگی های این صرافی کدام اند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که داماهی پی پشتیبانی تمام وقت دارد. یعنی در صورتی که در هنگام کار با پنل و ثبت سفارش شما با مشکلی مواجه شدید، به راحتی می توانید با واحد پشتیبانی این مجموعه تماس بگیرید. جدا از این مسئله، داماهی پی قبل از ثبت سفارش و انجام ترید هم اطلاعات آموزشی را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. همه این موارد باعث شده اند تا استفاده از خدمات صرافی داماهی پی با سهولت همراه باشد.

به خاطر داشته باشید که این صرافی شفافیت مالی و صداقت دارد. از آنجایی که صداقت و شفافیت، دو مورد از مهم ترین مواردی هستند که ذهن تریدر ها را به خود درگیر می کنند، کارشناسان این مجموعه همواره به دنبال بالا بردن سطح شفافیت خود هستند. جالب است بدانید که امنیت این صرافی هم در سطح بالایی قرار گرفته است. با اینکه هیچ مجموعه ای در دنیا به صورت صد در صدی ضد هک نیست، ولی با استفاده از صرافی داماهی پی شما می توانید خیال راحتی از بابت سرمایه خود داشته باشید. همه این موارد باعث شده اند تا داماهی پی محبوبیت زیادی در میان کاربران به دست آورد.

اگر شما به دنیای ارز های دیجیتال و پرداخت های بین المللی علاقه مند باشید، حتما می دانید که استفاده از ووچر های پرفکت مانی و وب مانی یک مسئله مهم به حساب می آید. با اینکه امروزه تیم های نسبتا زیادی در زمینه ارائه و فروش این ووچر فعالیت می کنند ولی، در جهت دریافت بیشترین سطح بازدهی از این ووچر ها شما لزوما باید به دنبال استفاده از خدمات بهترین صرافی های موجود در دنیا هم باشید.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

معرفی صرافی همتاپی

صرافی همتاپی در تلاش است تا بهترین خدمات در خصوص معاملات ارزهای دیجیتال را به کاربران ارائه دهد که مطابق با اصول صرافی های بزرگ دنیا باشد. این صرافی بستری امن برای کاربران ایجاد کرده است تا با خیال راحت معاملات خود را انجام دهند. امروزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار محبوب و پرسود هستند و افراد زیادی ترغیب شده اند که وارد این مارکت شوند.

صرافی همتاپی به کاربران اجازه می دهد که ارزهای رایج را با پول رایج کشور (ریال) و با استفاده از کارت بانکی خود خرید و فروش کنند. همچنین افراد در تالار معاملات هم می توانند  به طور مستقیم با یکدیگر به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند.

صرافی همتاپی برای اولین بار در ایران در راستای اهداف خود موفق به بومی سازی کیف پول های بلاکچینی شده است. کاربران در این صرافی از کیف پول اختصاصی برای حفاظت از ارزهای دیجیتال خود بهره می برند. یکی از مزیت های بزرگ این صرافی وبلاگ آموزشی آن است که در آن انواع آموزش ها در زمینه ی ارزهای دیجیتال ارائه می شود.

 

نحوه ثبت نام در صرافی همتاپی

نحوه ثبت نام در صرافی همتاپی بدین صورت است که در ابتدا از طریق لینک زیر وارد سایت صرافی شوید:

ثـبـت نـام و افتتاح حساب همتاپی Hamtapay

 

در صفحه ی باز شده شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. همچنین رمز عبوری برای حساب کاربری خود انتخاب کرده و شماره تلفن همراهتان را برای ارسال کد تایید، ثبت کنید.

در این قسمت ثبت نام شما در صرافی همتاپی انجام شده است و شما برای اینکه برای اولین بار وارد حساب کاربری خود شوید نیاز به کد تاییدی دارید که صرافی برای شما پیامک کرده است. حالا نوبت به احراز هویت می رسد. احراز هویت کاربران برای ایجاد امنیت دارایی های آن ها صورت می گیرد.

مراحل احراز هویت به ترتیب به شرح زیر است :

  • در مرحله ی اول احراز هویت صرافی همتاپی بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود در گوشه ی سمت راست بالای صفحه روی گزینه ی (ارتقا به سطح بالاتر) کلیک کنید.
  • در مرحله ی بعد (اطلاعات محل سکونت) خود را دقیق وارد کنید و در ادامه (اطلاعات کارت بانکی) که به نام خودتان است ثبت کنید.
  • مرحله بعد احراز هویت در صرافی همتاپی بدین صورت است که شما باید با (کارت ملی خود عکس سلفی) انداخته آن را برای صرافی آپلود کنید.
  • بعد از تایید اطلاعات ثبت شده از سوی صرافی که (به وسیله ی پیامک) به کاربر اطلاع رسانی می شود دسترسی شما برای انجام معاملات باز می شود.

 

تفاوت این صرافی با سایر صرافی ها

جهت معرفی ۱۰ مورد از بهترین صرافی های خارجی برای ایرانیان بر روی مطلب کلیک کنید.

تفاوت صرافی همتاپی با سایر صرافی ها این است که این صرافی ارزهای دیجیتال را با کمترین اختلاف قیمتی به کاربر ارائه می دهد. بنابراین کاربران معاملات منصفانه ای را تجربه خواهند کرد. همچنین در این صرافی تبدیل ارزهای دیجیتال به سایر رمز ارزها هم فراهم است.

در مورد تفاوت صرافی همتاپی با سایر صرافی ها می توان به این نکته اشاره کرد که این صرافی به علاوه ی ارائه ی قیمت جهانی ارزها، (نمودارها و پیش بینی های تکنیکال) که از سوی مشهورترین تحلیل گران انجام شده را نیز، ارائه میدهد. این صرافی شامل چند سطح کاربری است که کاربران می توانند با ارتقا سطح کاربری خود از مزایای سطوح مختلف بهره ببرند.

 

اعتبار  صرافی همتاپی

اعتبار و رزومه ی صرافی همتاپی بسیار درخشان است . صرافی های مشهور جهان چندین سال است که فعالیت های خود را در زمینه ی ارزهای دیجیتال شروع کرده اند. اما ایران به دلیل تحریم های موجود نتوانسته بود از پروسه معاملات ارزهای دیجیتال بهره ای ببرد.

این صرافی در سال ۱۳۹۸ در پارک علم و فناوری خراسان رضوی پایه گذاری شد. این صرافی موفق به دریافت مرتبه ی، بهترین استارت آپ در خراسان شد و اولین شرکت فعال در زمینه ی بلاکچین است. این صرافی در تلاش است تا با ارائه خدمات بروز به کاربران رضایتمندی آنها را کسب کند.

 

مزایا و معایب صرافی همتاپی

مزایا و معایب صرافی همتاپی به ترتیب به شرح زیر است :

  • مزایا :

سرعت معاملات بالا

انجام معاملات بدون کارمزد

پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی

رابط کاربری مناسب

امکان کسب درآمد

  • معایب :

پشتیبانی از تعداد ارزهای محدود

عدم امکان انجام معاملات فیوچرز و مارجین

عدم ارائه اپلیکیشن موبایلی

 

در پایان

صرافی همتاپی جزو صرافی های معتبر است . برای انجام معاملات ارزی هیچ چیز مهم تر از انتخاب درست صرافی نخواهد بود. زیرا با انتخاب یک صرافی معتبر سرمایه و وقت شما محافظت می شود و داشتن امنیت در این مارکت حرف اول را می زند. با ثبت نام در این صرافی میتوانید معاملات خود را سریع و اتوماتیک وار با قیمت های منصفانه انجام دهید.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : deyarz.com

آموزش بازارهای مالی را با سایت  deyarz.com شروع کنید...

معرفی خدمات و ویژگی های صرافی او ام پی

قبل از معرفی خدمات و ویژگی های صرافی او ام پی بهتر است تعریفی از صرافی او ام پی داشته باشیم. این صرافی اولین صرافی است که قابلیت بازار معاملات دمو (آزمایشی ) در ایران را دارد. همچنین این صرافی بر بستر بلاکچین بوده و شما می توانید معاملات ارز دیجیتال خود را انجام دهید.

صرافی او ام پی در اوایل سال ۱۳۹۹ تاسیس شد. این صرافی به مبتدیان این اجازه را می دهد تا در محیط دموی این صرافی معاملات آزمایشی داشته باشند تا با روند کار در صرافی آشنا شوند. معاملاتی که در اتاق دمو انجام می شود کاملا فرضی است و موجودی و سود آن قابل برداشت نخواهد بود.

صرافی او ام پی دارای اپلیکیشن نسخه ی اندروید نیز هست که به کاربران این اجازه را می دهد که راحت تر صرافی را رصد کنند. نکته ی مهم در مورد این صرافی آن است که کارمزد تمامی واریزی ها به او ام پی صفر است. در مقابل کارمزد برداشت بستگی به ارز دیجیتال دارد.

 

نحوه ثبت نام در صرافی او ام پی

نحوه ثبت نام در صرافی او ام پی بدین صورت است که پس از ثبتنام باید احراز هویت انجام دهید. گزینه ی احراز هویت در منوی سمت چپ، بالای صفحه قرار دارد.

ثبت نام و افتتاح حساب او ام پی فینکس OMPFinex

 

  • بنابراین در مرحله ی اول از شما ایمیل و شماره تلفن می خواهد تا کد تایید را برایتان ارسال کند.
  • در مرحله ی دوم اطلاعات شخصی خود را وارد کنید که کاملا باید مطابق با مشخصات درج شده در کارت ملی یا شناسنامه باشد.
  • در مرحله ی سوم ثبت نام در صرافی او ام پی ،اطلاعات کارت بانکی شما باید وارد شود این اطلاعات نیز حتما باید به اسم خودتان باشد و از کارت بانکی سایر افراد نمی توانید استفاده کنید.
  • در مرحله ی چهارم می بایست اطلاعات محل سکونت درج شود و تصویر فیش های آبونمان و یا اجاره نامه ارسال شود. وقتی شماره تلفن ثابت در اطلاعات خواسته شده وارد می شود به طور اتوماتیک وار با شما تماس گرفته شده و کد تاییدی برای شما خواند می شود. این کد را در بخش خواسته شده ی سایت وارد نمایید.
  • در مرحله ی پنجم ثبت نام صرافی او ام پی متنی توسط خود صرافی برای شما ارسال می شود که می بایست آن را دقیق دست نویس و امضا کنید. سپس به همراه این دست نویس از خود عکس سلفی انداخته و برای صرافی آپلود نمایید.
  • در صورت درست بودن اطلاعات ارسالی تایید شدن احراز هویت حداکثر یک روز زمان می برد.

 

تفاوت صرافی او ام پی با سایر صرافی ها

اگر میخواهید بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان را بشناسید بر روی مطلب کلیک کنید.

درباره ی تفاوت صرافی او ام پی با سایر صرافی ها این نکته شایان ذکر است که این صرافی نقطه قوتش داشتن محیط دمو برای کاربران است. اتاق دمو کمک زیادی به کاربران می کند تا معاملات دقیق تری را انجام دهند. تفاوت دیگر این صرافی حداقل مبلغ سفارش است. صرافی او ام پی حداقل میزان سفارش را ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است در صورتیکه سایر صرافی ها مبالغ بالاتر را لحاظ کرده اند. این صرافی دارای کیف پول اختصاصی نیز می باشد که جزو یکی دیگر از وجه تمایزات آن محسوب می شود. نکته ی قابل توجه دیگر که قبلا ذکر شد قابلیت نصب اپلیکیشن صرافی او ام پی روی گوشی های اندروید است.

 

اعتبار و رزومه ی صرافی او ام پی

این صرافی از امنیت خوبی برخوردار است و کار کردن در محیط آن بسیار آسان است. سرعت بالای انجام معاملات یکی از ویژگی های این صرافی است. این صرافی در معامله های دو طرفه کارمزد از هر دو طرف دریافت می شود. کارمزد دریافتی بر اساس ارز تبدیلی محاسبه می شود. مثلا اگر شما ریال را به بیت کوین تبدیل کنید کارمزد بر اساس بیت کویین محاسبه می شود و بالعکس. این صرافی از ۶۶ ارز دیجیتال تومانی با کارمزد ۲% تا ۳۵% پشتیبانی می کند. همچنین از ۶۳ ارز تتری با همان میزان کارمزد نیز پشتیبانی می کند.

 

مزایا و معایب

مزایا و معایب صرافی او ام پی به ترتیب عبارتند از :

  • مزایا :

پشتیبانی از کیف پول اختصاصی

سیستم درآمد زایی بالا

ایجاد حساب دمو

ورود دو مرحله ای

قابلیت تبدیل موجودی های کوچک

پشتیبانی ۲۴ ساعته از طریق چت آنلاین، تماس و ….

پایه پولی تتر، تومان، بایننس، ترون، اسمارت چین و شبکه اتریوم

  • معایب :

عدم پشتیبانی اپلیکیشن از نسخه ی ios

احراز هویت طولانی

 

در پایان

صرافی او ام پی دارای سابقه کاری خوبی بوده و اعتبار آن ثابت شده است. امروزه انجام معاملات ارزهای دیجیتال بسیار پرطرفدار و پر سود است. برای انجام معاملات ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی معتبر بسیار حائز اهمیت است زیرا در غیر این صورت سرمایه و وقت شما از بین خواهد رفت.

منبع مقاله : سایت deyarz.com



:: برچسب‌ها: آموزش بازارهای مالی , ارز دیجیتال , صرافی , فارکس , دی ارز ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()